Detalii privind taxele pentru tunelurile Blackwall și Silvertown vor fi anunțate după alegeri
Detaliile taxelor propuse pentru tunelul Blackwall și noul tunel Silvertown vor fi dezvăluite la scurt timp după alegerile generale. Transport for London (TfL) plănuiește să inițieze o consultare publică asupra acestor taxe, care sunt așteptate să intre în vigoare odată ce tunelul Silvertown va fi deschis în primăvara următoare, conform The Greenwich Wire.
Sursele indică faptul că șoferii de mașini și furgonete ușoare se pot aștepta să plătească 4 lire sterline în orele de vârf pentru a folosi ambele treceri, cu o taxă redusă de 1,50 lire sterline în orele de vârf și în weekenduri. Vehiculele grele de marfă (HGV) vor fi taxate până la 10 lire sterline per călătorie, în timp ce călătoriile nocturne vor fi gratuite. Deși TfL nu a confirmat aceste cifre, ele se aliniază cu cele de pe semnele trimise spre aprobare în aprilie 2022. Se planifică, de asemenea, reduceri pentru afacerile locale și rezidenții cu venituri mici.
Anunțul oficial a fost întârziat din cauza legilor electorale, care restricționează organismele publice precum TfL să facă anunțuri de rutină. The Greenwich Wire sugerează că consultarea ar putea începe chiar de săptămâna viitoare și ar putea dura până în septembrie, cu o decizie finală așteptată în decembrie.
TfL justifică taxele ca fiind necesare pentru a rambursa costul de 2 miliarde de lire sterline al noii treceri, care este construită și va fi operată de o companie privată, Riverlinx. De asemenea, taxele sunt menite să prevină congestionarea în tuneluri și în zonele învecinate, precum Greenwich, Poplar și Canning Town.
Deși mare parte din construcția tunelului Silvertown este finalizată, inclusiv instalarea suprafeței drumului în săptămânile următoare, cercetările de la City Hall indică faptul că gradul de conștientizare publică asupra trecerii și a taxelor planificate este încă scăzut. Taxele sunt incluse în legislația care permite construcția noului tunel. Cu toate acestea, TfL a optat pentru o consultare publică după ce consultanța juridică a sugerat că orice nivel propus de taxă ar putea fi supus unei provocări legale.
Anterior, consiliile conservatoare, inclusiv Bexley și Bromley, au încercat să conteste extinderea zonei ultra-scăzute de emisii (ULEZ) în instanță. Camerele ULEZ au fost, de asemenea, vizate de acte de vandalism în eforturile de a submina inițiativa pentru aer curat, cu o cameră în Sidcup fiind aruncată în aer în decembrie anul trecut, provocând daune vehiculelor și proprietăților.
„Campania anti-ULEZ de anul trecut a speriat biroul primarului și există o îngrijorare cu privire la o campanie similară pe rețelele sociale,” a explicat o sursă. „Timpul pentru consultare este destul de târziu, dar am primit doar în aprilie consultanța juridică că era necesară o altă consultare.”