Lucrurile par că s-au împotmolit pe șantierul autostrăzii Lugoj – Deva. Asociația Nu este emisă autorizația de construire, așa că termenul ar putea să fie ratat.
Starea proiectului A1 Margina-Holdea rămâne incertă, iar membrii asociației nu pot să nu exprime îngrijorarea în legătură cu întârzierea proiectului. Deși contractul semnat în octombrie 2022 prevedea termene clare, realitatea este departe de a reflecta acest lucru.
În ciuda faptului că s-au trecut deja câteva luni de la semnarea contractului, săparea tunelurilor nu a început încă, iar proiectarea, care trebuia să fie finalizată până în noiembrie 2023, este departe de a fi completă. Această întârziere inevitabilă ne face să anticipăm că finalizarea proiectului ar putea fi amânată până în 2027.
Pro Infrastructura, o voce autorizată în domeniu, a subliniat că lipsa proiectului tehnic aprobat și a autorizației de construire pentru secțiunea E, care include și tunelurile, reprezintă obstacole majore în calea începerii lucrărilor.
În lumina acestor întârzieri, poziția CNAIR, deși optimistă, este percepută cu oarecare scepticism de către membrii noștri. Este important să recunoaștem că întârzierile apar și că este necesar să ne concentrăm eforturile pentru a le depăși.
Cu încă 4 kilometri de construit în secțiunea D și 9 kilometri în secțiunea Em, care include și cei 2 kilometri de tuneluri, lucrările necesită o accelerare semnificativă pentru a respecta termenele inițiale.
Este imperativ ca autoritățile relevante și constructorul să intensifice eforturile pentru a recupera întârzierile și pentru a aduce acest proiect esențial înapoi pe drumul cel bun. Comunitatea noastră rămâne vigilentă și determinată să asigure finalizarea acestui proiect vital pentru dezvoltarea infrastructurii țării noastre.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, își exprimă mândria pe platformele de socializare în legătură cu progresul în construcția rețelei de autostrăzi din țară.
„România poate fi cu adevărat mândră, căci în prezent, există peste 1.100 de kilometri de autostradă și drumuri expres care facilitează mobilitatea în întreaga țară. Mai mult, aproape 800 de kilometri de drumuri de mare viteză sunt fie în fază de proiectare, fie în plin proces de execuție. Nu în ultimul rând, suntem hotărâți să continuăm această tendință pozitivă, cu licitații deja lansate pentru construcția a încă 200 de kilometri de autostradă”, a subliniat ministrul Grindeanu.
Cu toate acestea, lipsa tronsonului II al autostrăzii Lugoj – Deva își pune amprenta asupra conectivității țării. Acestă porțiune lipsă împiedică centrul României să fie integrat în mod direct în rețeaua de autostrăzi care leagă țara de Europa de Vest, subliniind necesitatea accelerării proiectelor pentru a asigura o infrastructură rutieră coezivă și eficientă.