Se închide traficul pe Valea Oltului ce înseamnă asta pentru oameni?

Infraser
Scris de Infraser Add a Comment 7 minute de citit

Se închide traficul pe Valea Oltului ce înseamnă asta pentru oameni?

Circulația rutieră pe DN7, pe Valea Oltului, între localitățile Boița și Lazaret, va fi complet închisă pe timpul zilei începând cu 8 iulie, pentru o perioadă de o lună. CNAIR a anunțat rutele oficiale de ocolire, inclusiv pentru vehiculele de mare tonaj, pentru care au fost eliminate restricțiile de masă de pe alte drumuri.

Pentru executarea lucrărilor de defrișare a versantului din zona de protecție a DN7, pe sectorul cuprins între km 242+600 și km 250+000, circulația rutieră va fi închisă zilnic între orele 06:00 și 20:00, urmând să se desfășoare pe rutele ocolitoare stabilite.

Variante ocolitoare propuse pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone aflate în tranzit:

Pentru relația București – Veștem (Sibiu) și retur:

  • București → A3 → Ploiești  → DN1A → Brașov → DN 1 → Veștem – intersecție cu DN 7

Pentru relația Pitești – Brașov și retur:

  • Pitești → DN73 – A3 → Râșnov  → Brașov

Pentru relația București – A1 Simeria (precum și zonele de vest, centru și nord ale țării) și retur:

  • București → A1 → Pitești → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1

Totodată pentru această relație sunt propuse și următoarele variante alternative:

  • București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
  • București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1
  • București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
  • București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1

Se închide traficul pe Valea Oltului ce înseamnă asta pentru oameni?

Ce înseamnă asta pentru oameni ?

Poate să fie bine sau să fie rău, depinde cum vezi această mișcare.

Dacă ești din zonă și faci naveta, clar te va deranja acest lucru, dacă vrei să vizitezi ceva din zonă sau pur și simplu vrei să economisești timp trecând pe acolo ca și tranzit, este o vestă rea pentru tine.

Închiderea totală a traficului pe DN7 pe Valea Oltului timp de o lună, măsură anunțată miercuri de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu este considerată „singura soluție” de către Asociația Pro Infrastructura. Aceasta, fiind una dintre cele mai influente organizații de societate civilă care monitorizează marile proiecte de infrastructură, solicită și introducerea unor noi trenuri pentru a sprijini traficul local în perioada de blocaj pe una dintre cele mai importante rute rutiere din țară.

  • „Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare.
  • Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții”, mai explică API.

Potrivit organizației, pentru traficul local ar mai exista o variantă „neașteptată”: calea ferată.

  • „A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local? Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7.
  • Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu. Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi captură din BAR).
  • Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi. Dar cine să gândească feroviar în țara politicienilor-șoferi cu girofar albastru?!”, susține Asociația Pro Infrastructura.

Ce zice Dan Negru: Se închide Valea Oltului.Noi n-am deschis-o niciodată.Au facut-o austriecii pe la 1700 când au construit un drum pentru căruțe care a unit Oltenia de Ardeal. Drum de căruțe e și azi, noi doar l-am asfaltat. Ăștia de azi n-au reușit nici măcar să unească provinciile țării prin autostrăzi. Jos e o fotografie din San Boldo cu 5 tuneluri. Noi avem 15 în toată țara  Si vă mai las una făcută azi pe drumul construit de austrieci la 1700. Ăla pe care voi l-ați peticit și acu’-l închideți Dar noi,mucles! Că “un popor care alege politicieni corupţi, impostori, hoţi şi trădători nu este victimă, ci complice”

Și proprietarii hotelurile sunt afectați de decizia autorităților de a închide traficul pe Valea Oltului, întrucât unii dintre turiști au început să-și anuleze rezervările
Sursa: hotnews facebook.com, AIP
Share This Article
Scris de Infraser
Follow:
INFRASER își propune să distribuie articole legate de domeniul infrastructurilor rutiere, haideți împreună să descoperim cât de frumoasă este ingineria și cât de multe trebuie să învățăm desprea ea.
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *