O nouă amânare pentru Autostrada Brașov-Bacău: Desemnarea proiectantului, prelungită cu 5 Luni

Infraser
Scris de Infraser Add a Comment 3 minute de citit

O nouă amânare pentru Autostrada Brașov-Bacău: Desemnarea proiectantului, prelungită cu 5 Luni

Autostrada A13 Brașov-Bacău se confruntă cu o nouă amânare în desemnarea proiectantului, iar procedura care ar fi trebuit să se încheie acum 5 luni a fost prelungită până pe 13 martie, conform informațiilor furnizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Această întârziere totală față de termenul inițial, stabilit pentru octombrie 2023, ridică semne de întrebare cu privire la progresul proiectului.

Comisia de Evaluare din cadrul CNAIR a fost în proces de evaluare a celor trei oferte primite timp de peste opt luni, o perioadă considerabilă pentru un contract de execuție de mare amploare. Situația este cu atât mai notabilă, având în vedere că aceasta nu este o licitație pentru un contract de revizuire a studiului de fezabilitate și proiect tehnic, ci pentru un contract de execuție.

La a treia licitație, desfășurată pe 30 mai 2023, pentru completarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic, CNAIR a primit oferte de la trei proiectanți: Consitrans, Mega Muhendislik și Explan. Termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului era 6 octombrie 2023, însă acesta a fost amânat pentru începutul anului 2024, iar acum a fost prelungit până pe 13 martie 2024.

Licitația nu a fost suspendată și nici contestată pentru clarificări la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Evaluarea tehnică a celor trei oferte s-a încheiat deja la 21 august 2023.

Într-un contrast semnificativ cu a doua licitație, anulată și cu o valoare minimă de 45 de milioane de lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane de lei, cu o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani). CNAIR a inclus în acest contract, pe lângă Studiul de Fezabilitate (24 de luni), și monitorizarea geotehnică (36 de luni), precum și 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, inclusiv monitorizarea geotehnică, conform datelor din Caietul de Sarcini.

Un aspect notabil este și obligația proiectantului de a utiliza cel puțin 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE în procesul de forare geotehnică. CNAIR a precizat că “Pentru realizarea forajelor geotehnice, Prestatorul va avea la dispoziție minim 6 instalații mecanizate de foraj. Echipamentele/Utilajele (forezele mecanice) care vor fi folosite pentru realizarea forajelor geotehnice vor fi dotate cu un sistem monitorizare (GPS, Camere video) care să poată fi accesate, pe parcursul mobilizării utilajelor și realizării activităților în cadrul Contractului de către Beneficiar, Live, prin intermediul camerei de date”, conform informațiilor furnizate de CNAIR.

Share This Article
Scris de Infraser
Follow:
INFRASER își propune să distribuie articole legate de domeniul infrastructurilor rutiere, haideți împreună să descoperim cât de frumoasă este ingineria și cât de multe trebuie să învățăm desprea ea.
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *