Conținut cadru studiu de prefezabilitate – HG 907/2016

Infraser
Scris de Infraser Add a Comment 5 minute de citit

Conținut cadru studiu de prefezabilitate – HG 907/2016

1. Informații generale privind proiectul de parteneriat public-privat/de concesiune
1.1. Denumirea proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune
1.2. Ordonator principal de credite/Investitor/Autoritate contractantă
1.3. Ordonator de credite (secundar/terțiar)
1.4. Beneficiarul proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune
2. Situația existentă și necesitatea realizării proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune
2.1. Prezentarea contextului: politici, strategii, legislație și acorduri relevante, structuri instituționale și financiare
2.2. Analiza situației existente și identificarea deficiențelor
2.3. Analiza cererii de bunuri și servicii, inclusiv prognoze pe termen mediu și lung privind evoluția cererii, în scopul justificării necesității și dimensionării proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune
2.4. Obiective preconizate a fi atinse prin realizarea proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune
3. Identificarea și prezentarea scenariilor/opțiunilor tehnico-economice posibile pentru realizarea proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune
3.1. Particularități ale amplasamentului (Se aplică numai dacă alegerea amplasamentului nu constituie responsabilitatea partenerului privat din cadrul proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune și numai dacă informațiile de mai jos sunt disponibile în etapa elaborării studiului de prefezabilitate.):
a) descrierea amplasamentului (localizare – intravilan/extravilan, suprafața terenului, dimensiuni în plan, regim juridic – natura proprietății sau titlul de proprietate, servituți, drept de preempțiune, zonă de utilitate publică, informații/obligații/constrângeri extrase din documentațiile de urbanism, după caz), dacă este disponibilă în această etapă;
b) relații cu zone învecinate, accesuri existente și/sau căi de acces posibile, dacă informațiile sunt disponibile în această etapă;
c) orientări propuse față de punctele cardinale și față de punctele de interes naturale sau construite, dacă sunt disponibile în această etapă;
d) surse de poluare existente în zonă, dacă informațiile sunt disponibile în această etapă;
e) date climatice și particularități de relief, dacă sunt disponibile în această etapă;
f) existența unor (dacă informațiile sunt disponibile în această etapă):
– rețele edilitare în amplasament care ar necesita relocare/protejare, în măsura în care pot fi identificate;
– posibile interferențe cu monumente istorice/de arhitectură sau situri arheologice pe amplasament sau în zona imediat învecinată; existența condiționărilor specifice în cazul existenței unor zone protejate;
– terenuri care aparțin unor instituții care fac parte din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională;
g) caracteristici geofizice ale terenului din amplasament, cuprinzând:
(i) date privind zonarea seismică, dacă sunt disponibile în această etapă;
(ii) date preliminare asupra naturii terenului de fundare, inclusiv presiunea convențională și nivelul maxim al apelor freatice, dacă sunt disponibile în această etapă;
(iii) date geologice generale, dacă sunt disponibile în această etapă;
(iv) date geotehnice obținute din: planuri cu amplasamentul forajelor, fișe complexe cu rezultatele determinărilor de laborator, analiza apei subterane, raportul geotehnic cu recomandările pentru fundare și consolidări, hărți de zonare geotehnică, arhive accesibile, după caz, dacă sunt disponibile în această etapă;
(v) încadrarea în zone de risc (cutremur, alunecări de teren, inundații) în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare, dacă este disponibilă în această etapă;
(vi) caracteristici din punct de vedere hidrologic stabilite în baza studiilor existente, a documentărilor, cu indicarea surselor de informare enunțate bibliografic, dacă sunt disponibile în această etapă.
3.2. Date tehnice și funcționale ale proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune:
a) destinație și funcțiuni;
b) caracteristici, parametri, nivel de echipare și de dotare, preconizate;
c) durata minimă de funcționare apreciată corespunzător destinației/funcțiunilor propuse;
d) nevoi/solicitări funcționale specific, după caz.
3.3. Aspecte sociale și de mediu
3.4. Aspecte instituționale și de implementare
3.5. Rezultatele preconizate
3.6. Costurile asociate cu parteneriatul public-privat/cu concesiunea estimate prin raportare la proiecte de parteneriat public-private/proiecte de concesiune similare
3.7. Costurile de exploatare și întreținere estimate prin raportare la proiecte de parteneriat public-privat/de concesiune similare
3.8. Analiza preliminară privind aspecte economice și financiare
4. Soluții fezabile pentru realizarea proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune
4.1. Propunerea unui număr limitat de scenarii/opțiuni dintre cele identificate care vor fi analizate la faza de studiu de fezabilitate
4.2. Identificarea surselor potențiale de finanțare a proiectului de parteneriat public-privat/de concesiune: fonduri proprii, credite bancare, alocații de la bugetul de stat/bugetul local, credite externe garantate sau contractate de stat, fonduri externe nerambursabile, alte surse legal constituite, în măsura în care sunt disponibile în această etapă
4.3. Concluzii
4.4. Recomandări privind dezvoltarea scenariilor/opțiunilor tehnico-economice fezabile selectate pentru a fi studiate ulterior în cadrul studiului de fezabilitate

Sursa: H.G. 907/2016 – actualizată

Share This Article
Scris de Infraser
Follow:
INFRASER își propune să distribuie articole legate de domeniul infrastructurilor rutiere, haideți împreună să descoperim cât de frumoasă este ingineria și cât de multe trebuie să învățăm desprea ea.
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *