15 diferențe între în pod și un podeț

Infraser
Scris de Infraser Add a Comment 5 minute de citit

15 diferențe între în pod și un podeț

 

15 diferențe între în pod și un podețelemente de podet

 

 

 

 

 

 

Podurile și podețele sunt părți importante ale nfrastructurii civilizației noastre. Ambele asigură trecerea mijloacelor de transport, de obicei peste apă curentă, astfel încât este frecventă confuzia între ele. Dar diverși factori, cum ar fi lungimea, scopul, complexitatea proiectării, componentele clădirii și structura, sunt elementele care fac distincția între poduri și podețe

Podul
Un pod este o structură care transportă o șosea sau o cale ferată peste un obstacol fizic, cum ar fi un râu, un lac sau chiar o altă șosea sau cale ferată.

Podețele

Un podeț este o structură de tunel care permite apei curgătoare să treacă pe sub o șosea sau o cale ferată. De asemenea, podețul este util pentru drenarea apei sau pentru a umple golul peste un obstacol fizic.

Poduri vs. Podețe
Scopul atât al podurilor, cât și al podețelor este de a asigura o cale de transport peste obstacole, motiv pentru care pot părea identice, însă lungimea deschiderii diferențiază în principal cele două structuri. De asemenea, alți factori diferențiază podurile și canalele, cum ar fi terenul și designul.

Alte câteva diferențe între poduri și podețe sunt prezentate mai jos:

1. Un pod este un pasaj de transport (pentru persoane sau vehicule) peste o mare cantitate de apă sau un obstacol fizic. Un podeț este, în general, o structură asemănătoare unui tunel care permite apei să treacă pe sub o șosea sau o cale ferată.

2 Componentele de bază ale unui pod sunt suprastructura (suportă sarcina), substructura (transferă sarcina către solul de fundație) și tablierul (transferă sarcina de suprafață către alte componente). Componentele unui podeț sunt relativ mai simple și includ cutii sau celule de beton (simple sau multiple), conducte, o punte sau o placă superioară și piese de susținere.

3 Podurile sunt construite la o înălțime mai mare de 6 m. Podurile sunt construite la o înălțime mai mică de 6 m de picioare deasupra obstacolului.

4 Un pod se întinde de la 6 metri (poduri minore) la peste 120 de metri. Lungimea podețelor nu depășește, de obicei, 6 metri.

5 Pilonii și stâlpii sunt structurile de susținere ale unui pod. Podurile sunt, de obicei, înglobate în sol, care suportă cea mai mare parte a sarcinii podului.

6 Un pod nu conține podea. Un podeț este o structură învelitoare care constă din două laturi, un acoperiș și o podea.

7 Construirea unei fundații puternice și adânci este foarte importantă în construirea unui pod. Fundația de-a lungul întregii lățimi susține podul. Pentru un podețe nu este necesară o fundație adâncă.

8 Un pod este, de obicei, un pasaj liniar și drept. Podețele sunt structuri complet închise care pot fi semicirculare, dreptunghiulare, eliptice sau în formă de pară.

9 Structura și proiectarea unui pod sunt elaborate și complexe, prin urmare construcția acestuia necesită un buget substanțial. Construcția unui podeț se poate realiza cu un buget redus.

10 Podurile sunt, de obicei, construite la fața locului sau preconstruite în părți mai mici. Podețele pot fi pre-construite sau construite la fața locului (poduri in situ).

11 Construcția podurilor necesită, în general, mult timp și forță de muncă. Podețele sunt mai simple ca structură și proiectare, astfel încât pot fi construite cu mai puțin timp și forță de muncă.

12 Podurile oferă o cale de transport mai ușoară, care economisește timp și reduce distanța. Podurile previn acumularea de apă, inundațiile și eroziunea și permit apei să își urmeze cursul natural pe sub o șosea sau o cale ferată.

13 Un pod este construit peste un corp de apă care este mare și are un debit variabil. Un podeț se construiește atunci când apa trebuie să fie transportată prin tuneluri sau canale pe sub un drum.

14 Podurile pot rezista vehiculelor grele și cu viteză mare. Unele podețe, cum ar fi canalele de scurgere cu cutie, au colțuri ascuțite care nu sunt potrivite pentru vehicule cu viteză mare.

15 Singura modalitate de transport este peste puntea podului. Un podeț poate fi construit pentru a găzdui căi rutiere atât peste, cât și sub tablier (de exemplu, un canal de scurgere construit peste un alt drum sau o cale ferată).

Vezi și alte postări legate de poduri vs podețe :https://infraser.ro/category/poduri

Pentru podețe prefabricate și grinzi prefabricate : https://prebet.ro

Share This Article
Scris de Infraser
Follow:
INFRASER își propune să distribuie articole legate de domeniul infrastructurilor rutiere, haideți împreună să descoperim cât de frumoasă este ingineria și cât de multe trebuie să învățăm desprea ea.
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *