Ce scop are auditul de siguranță rutieră în 2024?

Infraser
Scris de Infraser Add a Comment 3 minute de citit

Ce scop are auditul de siguranță rutieră în 2024?

Scopul auditului de siguranță rutieră constă în asigurarea și creșterea gradului de siguranță a circulației pe drumurile publice, prevenirea pierderii de vieți și a vătămării integrității corporale a persoanelor, precum și evitarea producerii pagubelor materiale ca urmare a accidentelor de circulație, prin verificarea detaliată, tehnică și sistematică, independentă, din punctul de vedere al siguranței, a caracteristicilor de proiectare în toate etapele, de la planificare până la începutul exploatării.

Auditorii de siguranță sunt experți din domeniul ingineriei infrastructurii transporturilor desemnați de Autoritatea Rutieră Română, aceștia sunt ingineri drumari cu experiență sau polițiști de la rutieră cu cel puțin 10 ani de experiență în domeniu.

Auditul de siguranță rutieră fiind o abordare proactivă, identifică problemele potențiale de siguranță în fazele incipiente ale procesului de proiectare, elimină unele erori de proiectare sau execuție, îmbunătățește condițiile de circulație, prin verificarea proiectelor și a elementelor construite ale drumului.

În cadrul auditului se verifică elementele drumului care concură la asigurarea confortului în timpul deplasării, urmărindu-se elimnarea stării de stres și, implicit, diminuarea riscului producerii unor evenimente rutiere.

Obiectivele auditului de siguranță rutieră sunt:

  • Îmbunătățirea siguranței infrastructurii rutiere;
  • Creșterea capacității instituționale de implementare și extindere a gestionării siguranței circulației;
  • Scăderea numărului de accidente soldate cu morți sau răniți grav;
  • Creșterea gradului de confort al conducătorului auto;

Prin aportul său, auditul de siguranță rutieră îmbunătățește siguranța rutieră, se reduc riscurile asupra participanților la trafic și crește sustenabilitatea proiectului de infrastructură rutieră.

Auditul nu se va mai realiza decât pe autostrăzi, drumuri expres, drumuri naționale, drumuri județene, străzi de categoria I și a II-a, fără străzi de categorii inferioare și drumuri comunale, care prezintă un risc mai scăzut de producere a accidentelor rutiere. Astfel, prevederile legii se aliniază cu cele ale directivelor europene, precum și cu cele ale practicii europene in materie.

Ca și o încheiere, auditorii de siguranță rutieră sunt foarte indispensabili pentru proiectele mari de infrastructură, pentru a nu interveni eroarea umană atât în proiectare cât și în execuție.

Share This Article
Scris de Infraser
Follow:
INFRASER își propune să distribuie articole legate de domeniul infrastructurilor rutiere, haideți împreună să descoperim cât de frumoasă este ingineria și cât de multe trebuie să învățăm desprea ea.
Leave a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *