Autostrada A7

Infraser

Autostrada A7

Autostrada A7, cunoscută și sub numele de Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române, este un proiect de infrastructură majoră aflat în fază de execuție în România. Traseul său planificat își propune să lege orașul Ploiești de punctul de frontieră Siret, situat în apropierea graniței cu Ucraina.

Filmare video: AUTOSTRADA A7 Ploiesti-Pascani | 320 km in 32 de minute | 03-08.02.2024

https://www.youtube.com/@RaducuPDrum

Sursa: Raducu P drum Youtube

Autostrada A7
Autostrada A7

Proiectul a început inițial în anul 2016, când au fost demarate primele lucrări pe o parte din traseu. Cu toate acestea, construcția a fost abandonată în anul următor, din diverse motive. Totuși, în primăvara anului 2019, proiectul a fost preluat de către un nou constructor, care a reluat lucrările pentru finalizarea autostrăzii.

În prezent lucrările sunt în stadiu avansat, conform Master Planului General de Transport (https://www.mt.ro/web14/strategia-in-transporturi/master-plan-general-transport) , aflat în stadii avansate de validare în vara anului 2016, un drum rapid denumit Drumul Rapid 7 ar urma să înceapă la Buzău, de pe șoseaua Muntenia Expres, și să se îndrepte către nord, traversând localitățile Focșani și Bacău. De acolo, drumul va continua spre zona Roman–Pașcani, unde va fi conectat printr-un nod rutier la o altă autostradă planificată, respectiv Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași. Din Pașcani, drumul rapid va continua către nord, trecând prin Suceava și ajungând la granița cu Ucraina.

Segmentul dintre granița cu Ucraina și Pașcani este proiectat să fie realizat ca un drum expres, în timp ce porțiunea dintre Pașcani și Bacău va fi dezvoltată ca o autostradă. Traseul de la Bacău la Buzău va face parte din Drumul Expres Ploiești-Bacău, iar segmentul Ploiești–Buzău va fi integrat în Drumul Rapid 5.

Această infrastructură rutieră este concepută pentru a îmbunătăți semnificativ conectivitatea între diferitele regiuni ale țării și pentru a facilita accesul la rețeaua europeană de transport. Prin implementarea acestor planuri, se urmărește să se sprijine dezvoltarea economică și integrarea regională și europeană a României, asigurând în același timp un flux eficient și sigur de transport rutier.

Autostrada A7 are un rol strategic în conectarea regiunii Moldovei la restul țării și la rețeaua europeană de transport. Odată finalizată, se așteaptă ca această autostradă să faciliteze circulația rutieră, să stimuleze dezvoltarea economică și să sprijine integrarea regională și europeană a României.

Deși au existat întârzieri și obstacole pe parcursul proiectului, autoritățile române sunt determinate să ducă la bun sfârșit construcția Autostrăzii A7, pentru a aduce beneficii semnificative atât regiunii Moldovei, cât și întregii țări.

Tronsoane Autostrada A7

Ploiești–Buzău

Tronsonul Ploiești–Buzău a fost scos la licitație în iulie 2021 și a fost împărțit în trei loturi: lotul 1 Dumbrava–Mizil (km 0+000–km 21+000), lotul 2 Mizil–Stâlpu (km 21+000–km 49+350) și lotul 3 Stâlpu–municipiul Buzău (km 49+350–km 63+250).

În 7 iunie 2022, lotul 2 a fost atribuit asocierii CONI-Trace iar pe 16 iunie 2022 a fost semnat și contractul de exectuție pentru lotul 1 cu asocierea Impressa Pizarotti-Retter.

Buzău–Focșani

Tronsonul are lungimea de 82,44 km și este împărțit în 4 loturi:

Lotul 1 km 0+000–km 4+600 — Buzău (Tronsonul Ploiești –Buzău)–Vadu Pașii (inclusiv drum de legătură către DN2), cu lungimea 4,60 km;
Lotul 2 km 4+600–km 35+400 — Vadu Pașii (intersecția cu drumul de legătură către DN2)–Râmnicu Sărat (DN22), cu lungimea 30,80 km;
Lotul 3 km 35+400–km 71+500 — Râmnicu Sărat (DN22)–Mândrești-Munteni (DN23), cu lungimea 36,10 km;
Lotul 4 km 71+500–km 82+440 — Mândrești-Munteni (DN23)–Focșani Nord (DN2), cu lungimea 10,94 km.

Focșani-Bacău

Tronsonul are lungimea de 95,9 km și este împărțit în 3 loturi

Lotul 1 km 0+000 — km 35+ 600, Focșani – Domnești Târg, cu lungimea de 35,60 km;
Lotul 2 km 35+600 — km 74+380, Domnești Târg – Răcăciuni, cu lungimea de 38,78 km;
Lotul 3 km 74+380 — km 95+902,35, Răcăciuni – Bacău, cu lungimea de 21,522 km.
Toate cele trei loturi au fost atribuite în luna noiembrie a anului 2022 constructorului UMB Spedition și semnate în decembrie.

Bacău-Pașcani

Tronsonul are lungimea de 77,39 km și este împărțit în 3 loturi

Lotul 1 km 0+000 — Km 30+300, Săucești (județ Bacău) – Trifești (județ Neamț), cu lungimea de 30,3 km;
Lotul 2 km 30+300 — Km 49+299, Trifești (județ Neamț) – Gherăești (județ Neamț), cu lungimea de 18,99 km;
Lotul 3 km 49+299 — Km 77+393.7, Mircești (județ lași) – Pașcani (județ Iași), cu lungimea de 28,09 km.
Toate cele trei loturi au fost atribuite în luna decembrie a anului 2022 constructorului UMB Spedition

Vezi și : https://infraser.ro/stiri/ce-autostrazi-are-romania-in-2024/

Share This Article
Scris de Infraser
Follow:
INFRASER își propune să distribuie articole legate de domeniul infrastructurilor rutiere, haideți împreună să descoperim cât de frumoasă este ingineria și cât de multe trebuie să învățăm desprea ea.
Leave a comment