Având în vedere faptul că tehnologia de execuție a fost în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare și ale caietelor de saricini, procesul de degradare ale îmbrăcăminților rutiere aeroportuare din beton de ciment se produce datorită mișcării pe verticală a dalelelor ca urmare a deteriorării condițiilor de rezemare pe suprafața fundației, ceea ce conduce la apariția unor fisuri, crăpături, etc.
Repararea defecțiunilor grave la îmbrăcămințile din beton de ciment aeroportuare se face cu deosebită atenție, numai după ce defecțiunile respective au făcut obiectul unei expertize tehnice efectuate de specialiști cu experiență în domeniu și numai pe baza unui proiect tehnic.
Clasificarea defecțiunilor conform tab. 2 din NP 050/2000 – Normativ pentru repararea îmbrăcăminților din beton de ciment aeroportuare sunt următorele:
• Gradul I – Defecțiuni grave
• Gradul II – Defecțiuni medii
• Gradul III – Defecțiuni ușoare
Defecțiunile de natura ruperilor de margine sau de colț ale dalelor de beton, vor fi trate conform NP 050-2000, respectiv tăiere pe contur dreptunghiular cu disc diamantat, până la o adâncime de 3-5 cm, îndepărtarea betonului pe toată suprafața conturului în grosime de 3-5 cm și completarea golului rezultate cu mortare speciale.
Defecțiunile rosturilor de natura colmatării cu beton, vor fi trate prin deschideri cu freza diamantată și refacerea rostului prin curățarea prealabilă, temeinică, a acestuia, amorsarea pereților dalelor și turnarea masticului bituminos.
Fisurile de suprafață care nu sunt active se pot remedia prin acoperirea cu straturi subțiri de mortar uscat sau beton fluidifiat și armat disper cu fibre de polipropilenă.